yaseminy.blogg.se

Cause every moment of our life we write history

Expert

Publicerad 2015-03-29 19:53:45 i Allmänt,

Hejsan!
 
Har varit upptagen hela dagen idag. Började jobba kl 8 imorse, dock ställdes ju klockan fram 1 timme så var lite extra trött. De var så chockade när klockan i köket gick rätt då Mel och jag var snabba på att ändra den innan de kom ner. Gav äldsta pojken mina special banana pancakes och han sa att de var yummie. Bästa aupairerna tror jag. Klockan 1 fick Mel och jag skjuts till vår första hjälpen kurs (på vår egentligen lediga dag) men det är såklart jättebra att ha gått det om något nån gång skulle hända!
 
Den pågick i 4 timmar där vi fick sitta och lyssna och träna på de olika sakerna vi lärt oss på dockor. Denna kursen riktade in sig på barn så vi hade både bäbis, barn och vuxendockor. Så man borde ju vara lite bättre nu än vad man var innan. Lite kul var bara snart blivande nykära föräldrar och de två aupairerna! ;) Så nästa vecka får jag mitt lilla diplom!
 
Nu är alla barnen hemma igen och Ns föräldrar har fyllt på med mer ägg, morfarn sa att han hade lämnat några nere hos oss. Gillar dem!
 
Är rätt slut nu! Har ett mejl jag måste skriva ikväll annars ska jag bara ta det lugnt! Få i mig något i magen, kanske skypea med mami och imorgon är jag ledig. Spännande att se hur nästa veckas wargrun är planerad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yasemin Yolver

Mitt namn är Yasemin och är 22 år gammal. Bor i den lilla staden ronneby men kommer i februari bosätta mig i England för nya äventyr som au pair. Här kan ni följa min dagbok om livet där.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela